Ramanuja Nutranthathi – 32

0
266

விளக்கவுரை:

இருள் தரு மாஞாலம் என்றபடி, கலியின் பிடியில் சிக்கி, துக்கப்பட்டபடி உள்ள இந்தப் பூமியைக் காப்பாற்ற, தனது கருணை காரணமாகப் பரமபதத்தில் இருந்து இறங்கி எம்பெருமானார் வந்தார். திருக்கோட்டியூர் நம்பி தனக்கு அளித்த சரமச்லோகத்தின் (இது ஸ்ரீமத் பகவத் கீதையில் உள்ள பதினெட்டாவது அத்தியாயம், 66 ஆவது ச்லோகம்) பொருளை, எந்தவித பயனும் எதிர்பாராமல், உலகம் அனைத்திற்கும் அளித்தார். ஸ்ரீரங்கநாயகியை முன்னே நிறுத்தி, ஸ்ரீரங்கத்தின் நாதனான அழகிய மணவாளனின் திருவடிகளில் சரணாகதி செய்தார். இவ்விதம் சரணாகதி என்ற தவம் உடைய, எங்கள் ஸ்வாமியான, எம்பெருமானாரை சரணம் புகுந்ததால் கிட்டுவது என்ன தெரியுமா? தங்கள் ஸ்வரூபத்திற்கு ஏற்ற மதிப்பைப் பெறுவார்கள். பௌத்தர்கள், யாதவப்ரகாசன், யஜ்ஞமூர்த்தி போன்றவர்கள் பெற்றிருந்த போலியான மதிப்பு போன்று அல்லாமல், உண்மையான மதிப்பு என்று கருத்து. மிகுந்த பொறுமையைப் பெறுவார்கள். பகவானுக்கும் அவனது அடியார்களுக்கும் இடைவிடாமல் கைங்கர்யம் செய்யும் பலன் பெறுவார்கள். சரியான முறையில் பெறப்பட்ட உயர்ந்த ஞானம் பெறுவார்கள். இவை அனைத்தையும் நாம் நாடிப் போகவேண்டுமா? அவசியம் இல்லை, பெரியபிராட்டியின் கடாக்ஷம் மூலம் ஓடிவரும் செல்வம் போன்று, இவை தாமாகவே நம்மிடம் ஓடி வந்து சேர்ந்துவிடும்.

Due to Emperumaanaar sambandham even the former Guru Yadava prakasa changed and transformed himself. His own poorvacharyas has established this srivaishnava darsanam which was later called as Ramanuja darsanam. For all those who take refuge at the feet of Sri Ramanuja are blessed with sakala sowbhaagyam. Swami shone like Acharya maNi rathnam in the rathnaa haaram of all acharyaas. Those acharyas who come later are blessed with Thiruvadi sambandham and those before are blessed with the Thirumudi sambandham says- Sri Bhattar.

Swamy Desikan mentions: yathpAdhakOtirayO: sambandhEna samiDhyamAnaviBhavAn DhanyAmsThA{S)nyAn guroon…

It implies that those associated with the lotus feet of Emperumaanaar are able to attain mOksham due to Acharya nishtai; Those Poorvacharyas who had attained mOksham even before, have blessed Sri Ramanuja with their benevolent mercy and due to their planting the seed of Srivaishnava doctrine, Swami could propound so well. Thus the poorvacharya’s glories are thus now propagated everywhere due to Ramanuja’s success and thEjas- should be the interpretation – says Sri UttamUr Swami in his commentary.

Meaning

Emperumaanaar- Sri Ramanujacharya, is the One who protected the earth by saving the Vedas and the people due to his AudhAryam, who established the SaraNagathy tatvam, who offered Himself so mercifully to us completely (for us to take refuge at His Lotus Feet). Those who do take refuge at His Lotus Feet are blessed with (naturally coming to them, even though they do not expect or anticipate- they are parmaikaanthins): Commands good respect from others, Balanced mental frame to view both happiness and sorrows equally, Fame and popularity among the people due to their conquering the influence of cruel, storing senses, Great jn~Anam (knowledge) of Tatva, Hitha, Purushaartham, and the Bhakti (towards Sriya:Pathih Sriman Narayanan) arising out of all the same.

Swami could rightly and appropriately interpret the Upanishad statements and established our unambiguous Parama vaideeka matham and rejected the other religions due to non-vedic and avaidika concepts. His thEjas is thus visible everywhere thorugh his sreesookthis. When others were ruling, how Swami patiently accepted or politely corrected them. are to be seen to be believed.

He was never influenced by hatred, anger or jealousy. Nirmala jnANam; Bhagavadh bhakthi that is unalloyed; kaimkarya ruchi for Dhivya Dampathi- Acharya saarvabhouman’s kalyANa gunAs were amazingly true. By taking refuge at His feet, naturally everyone was blessed with such qualities of Ramanuja as well and with sakala purushaartham; those other vaishnava mathasthars – who come somewhat closer even are also blessed.

Source:

http://sundarasimham.org/
http://namperumal.wordpress.com/

Print Friendly, PDF & Email

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here