Ramanuja Nutranthathi – 33

0
235
“alarmagaL kELvan”
“alarmagaL kELvan”


விளக்கவுரை:

அழகு, நறுமணம், குளிர்ச்சி ஆகிய தன்மைகள் மிகுதியாகவும் இலைகள் நெருங்கவும் உள்ளது தாமரை மலராகும். இந்தத் தாமரை மலரின் பரிமளம் என்பது ஒரு வடிவு கொண்டதோ என்று கூறும்படி, இதில் அவதரித்தவள் பெரியபிராட்டி ஆவாள். இவள் விரும்பும் நாதனாக, இவனை மட்டுமே விரும்பும் நாயகனாக வாஸுதேவன் உள்ளான். அடியார்களுக்கு ஏற்படும் துன்பம் கலைய, கஜேந்திரனைக் காத்தது போன்று துயர் நீக்கத் தனது கையில் எப்போதும் சக்கரத்தாழ்வானை வைத்துள்ளான். மேலும் நந்தகம் என்ற வாள், சார்ங்கம் என்ற வில், ஞானத்திற்கு இடமாகிய பாஞ்சஜன்யம் என்ற வலம்புரிச் சங்கு ஆகியவற்றைத் தனது கைகளில் கொண்டுள்ளான். இந்த ஆயுதங்கள் அனைத்தும், இந்த “இருள் தருமாஞாலத்தை” காப்பாற்றுவதற்காக, இந்த உலகிற்கு வந்து, இந்தச் செயலில் ஈடுபட்டுள்ள எம்பெருமானாருக்குத் துணையாக நிற்கின்றன. அல்லது, இவையே எம்பெருமானாராக அவதரித்துள்ளன என்றும் கூறலாம்.

Vandhu yedutthaLittha- here the avathAram is implied. Sri Ramanuja is the avathAra purusha. Whose avathAram? Amudhanaar attempts to find out and explain. Even one weapon alone is adequate to take the avathAram; but here all the five weapons are taking the avathAram as Ramanujacharya (As it is also told that Sri Ramanuja is also an expansion of these Ayudhams, in addition to being an avataaram of AdhsEshan).

Meaning

The Divine ChakrAyudham, the Sword, the Mace, The Bow, The Divine Conch, are all the five most Divine Pancha Ayudhams (weapons) of Sriya Pathih Sriman Narayanan – SarvEshwaran, who is always with Periya PiraaTTi Sri MahAlakshmi, seated on the Lotus Flower in His Chest, who is the Darling Master of Sri MahAlakshmi, together rushed to assist Sri Ramanujacharya on His endeavors in the Earth.

Adai aar– The coolness and the blossomed flowers are described. Like the lotus leaf and the flower are together, PiraaTTi and the Lord are there. Pacchai maamalai pOl mEni and Senkamala valli thaayaar. padaiyOdu- Thiruvaazhi- ChakrA alone is actually adequate for the avathAram. Thus all five weapons wanted to perform the kaimkaryam and to be blessed with this birth of Acharya saarvabhouman. Thus all five weapons have taken birth as Ramanuja – is the right and interesting interpretation. It should not be interpreted as they reached Ramanuja. . [Panchayudhaas raamanusan idaiyE aayina]

PraThayAn vimathEpshu- the fifth verse of YathirAja Sapthathi also mentions that the five weapons together became Yathiraja.

One form can not be the five Nithyasuris’ AthmA and hence they may be manifesting in him as anupravESam. He is also considered as the avathAram of AdhisEshan. Saa moorthirmuramadhamnasya jayathi thrayyantha samrakshiNi…– Ramanujan is the avathAram of Saakshaath Sriman Narayanan Himself.

Nanu raamaavaraja: sa yEsha bhooya: This verse also refers implicitly that Ramanuja is avathAram of PiraaTTi and PerumAL [as seen from the first line]

AzhwArs are also referred to as EmperumAn’s avathAram as well as the avathArams of Nithyasuris. When glorifying and praising, we can refer to all these. It needs to be interpreted and understood in correct manner and enjoyed.

Source:

http://sundarasimham.org/
http://namperumal.wordpress.com/

Print Friendly, PDF & Email

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here