Ramanuja Nutranthathi – 62

0
358
“perunthEvar”
“perunthEvar”

விளக்கவுரை:

நமது எஜமானராக உள்ள எம்பெருமானாரின் தாமரைமலர் போன்ற அழகான திருவடிகளை ஒரு சில துர்மனம் கொண்டவர்கள் வந்து அண்டாமல் இருக்கக்கூடும். இப்படிப்பட்ட மனிதர்களுக்கு ப்ரம்மன், சிவனை விடவும் உயர்ந்த நித்யஸூரிகள் எந்தவிதமான நன்மைகளையும் செய்வதில்லை (நித்யஸூரிகளே நன்மை செய்யவில்லை என்றால், பகவான் கண்டிப்பாக ஏதும் செய்யமாட்டான் என்று கருத்து). இப்படிப்பட்ட நித்யஸூரிகளின் திருவடிகளையே எப்போதும் போற்றியபடி உள்ளவர்கள் கூரத்தாழ்வான் போன்ற உயர்ந்தவர்கள் ஆவர் (இங்கு பெருந்தேவர் என்ற பதம் பெரியபெருமாளையும்; பரவும் பெரியோர் என்ற பதம் நம்மாழ்வார், திருமங்கையாழ்வார் போன்றவர்களையும் கூறுவதாகவும் கொள்ளலாம்). இப்படிப்பட்ட பெரியவர்களின் திருவடிகளை நான் அண்டி நின்ற பின்னர், பாசம் என்னும் விலங்கை கழற்றி விட்டேன். இனி நான் ஒரு நொடிப் பொழுதும் ஸம்ஸார துக்கம் மூலம் வருந்தமாட்டேன்.

If someone is not associated with and not having the sambandham of EmperumAnAr Ramanuja, then he would not be completely blessed by the Lord Sriman Narayanan. I am blessed with his sambandham and hence there is no reason for me to have any grief anymore- says Amudhanaar.

Meaning:

Our Master- Sri Ramanujacharya’s Lotus feet grant us great happiness, (Anandham), great bhOgyam, and are of Parama Poojyam. I am fortunate to have been blessed to hold on to the feet of Parama Bhagawatha Srivaishnavas, the ardent devotees of Sri Varadaraja, the sishyas of Ramanuja and who are equal to Nithyasooris of SrivaikunTam, and who do not associate themselves with those not desiring for Sri Ramanujacharya’s Lotus feet. Hence, I stand fearless and have no sorrows /grievances (as there are no karma vaasanaas anymore!).

em irAmanusan– My YathirAjar – Sri Ramanujacharya’s
mannu– considered permanent and firm by everyone and holds onto
maamalar thaaL– the lotus feet
porundhaa nilai udai– not desiring for OR attached to
punmaiyinOrkku– the “useless” ones
[aRpar] nanmai onRum seyyaa– not even one good will be granted by
peru dhEvarai– Periya PerumAL Devaadhi rAjan – Lord Varadaraja
paravum periyOr tham– The disciples of Ramanuja – scholars and bhAgawathas [of the Lord] who praise the Lord Sriman Narayanan with sthothras like Swami KooratthAzhwAn and others
kazhal piditthu– holding onto their feet [and thereby]
iru vinai– puNya paapams [all karmic diseases]
paasam kazhaRRi– the bandhams [samsarric afflictions] are removed
irundhEn– I am blessed with this sath.
yaan iRai ini varundhEn– I would therefore not worry or have any grievance any more.

My Ramanuja- yatheendrapriya: vishNu kaaruNyadhooraa: Here Peru dEvarrefers to Lord Varadaraja of Kaanchipuram for KooratthAzhwAn’s reference. Swami KooratthAzhwAn had visEsha abhimaanam towards Lord Varadaraja. He is PerundhEvi kELvan- Lord of PerundhEvi thaayar- and hence Peru dhEvar. PerundhEvi and hence PerundhEvar- says Sri uttamoor Swami in his most brilliant commentary. Swami KooratthAzhwAn has specifically sung in praise of Lord Varadaraja as Vararadaraja sthavam. So it is more appropriate. Also Lord Varada blessed Swami KooratthAzhwAn first to join Sri Ramanuja and later only to Yadava prakasa and others.

Source:

http://sundarasimham.org/
http://namperumal.wordpress.com/

Print Friendly, PDF & Email

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here